BBM3410/18: Video Tanpa Wajah

Selamat bertemu kembali.

Hari ini aku nak kongsi tentang pembikinan video tanpa wajah.

1. Pemilihan lagu
Kami telah memilih lagu Tanggal 31 nyanyian Allahyarham Sudirman Haji Arshad untuk pembikinan video tanpa wajah kali ini. Kami memasukkan unsur patriotik ke dalam video tersebut.

2. Jalan Cerita
Jalan cerita dimulakan dengan penanaman unsur patriotik dalam diri sejak kanak-kanak. Semangat patriotik ini telah membakar semangat diri untuk menjadi salah seorang anggota keselamatan negara dan akhirnya meraih kejayaan apabila berjaya diserap ke dalam PULAPOL untuk menjadi seorang anggota polis.

3. Pelakon
Pada video kali ini, kami telah mengimport pelatih SUKSIS sesi 2018/19 bagi menunjukkan scene latihan yang diberi sepanjang berada di PULAPOL sehingga berjaya untuk menjadi anggota polis. Ahli kumpulan kami hanya memainkan watak zaman kanak-kanak seperti bermain permainan tradisional dan melukis bendera.

Aspek yang dipentingkan dalam video tanpa wajah ialah video yang dibuat tidak menampakkan wajah pelakon, memberi fokus pada satu bahagian seperti kaki, patung dan sebagainya. Video ini memerlukan editing kerana memerlukan banyak scene untuk dirakam.

Sekian sahaja perkongsian kali ini. Salam sayang dari aku....

Yang ikhlas,
Kakak Syantikkkk...

Comments

Popular posts from this blog

BBM3410/18: Video One Shot

BBM3410/18: Jom Buat Tutorial Photoshop!

BBM3410/18: Kalendar 2019